måndag 28 september 2009

höst.....

mmmmmm nu e hösten här iaf........... en tid med mixed fellings så att säga...... dels e de ju helt makalöst mysigt med alla vackra färger... den klara luften å solen som skiner genom kala träd...... dom sköna mörka kvällarna när man kan ta en kopp te å tända dessa fantastiska ljus som sprider värme både fysiskt å psykiskt........... sedan har vi de tragiska me de hela..... att vintern ligger i direkt anslutning till den............. vintern är alldeles för lång, räcker om den varar över jul för min del, kall å jävlig å en massa besvär bara å massa kläder..... en lååååååååång jävla transportsträcka till den efterlängtade våren med sol tussilago å glädje i kropppen.
men nu ska ja förtränga den jävliga vintern ett tag å njuta av hösten..........
pyss

1 kommentar:

  1. Välkommen till Funäsdalen!
    Här ligger fjälltopparna vita och jag svor högt i morse när även gräsmattorna var vita och jag insåg att jag inte hade vinterkläder till min lilla prins. Men om en vecka ligger vi på en varm strand. (det är nog bara Ralle som är lyrisk över att det kommit snö)
    Kram från liten syster

    SvaraRadera