tisdag 15 september 2009

tjena hejsan

hallåååå musiclovers! jaaa ja lovade att återkomma när träningsvärken lagt sej å de var ju ett tag sedan minsann men ja vettefan va som händer me min tid för de blir aldrig någon över.....hmmmm måste göra en utredning kan ja tro......

hur som haver så gick resan ner fint som en oljad blixt, inte en tillstymmelse till illamående =) åt visserligen åksjuketabletter å sov nog en bit me (syrran ville inte höra på mej mer å läsa en bok haha, eller näää ja e sådant fantastiskt resesällskap av naturen jag) hur som helst så landade vi i storstan halv 10 å låste in våra bautaväskor å drog genast ut på lastada! efter väldigt många steg och affärer å fika så gick vi till hotellet för att frecha lite å ge oss ut på gamla stan å den lilla italienska restaurangen vi brukar ära me besök när vi e i stan. vi åt å drack tyvärr så gjorde min kära syster misstaget att beställa skaldjurssoppa......... far åt faaan de va de djävligaste ja sett...... smakade nog gott kanske men de lockade inte ögat direkt när hon plockade upp ett par musslor med skal....... en kräfta i helt skick.......... å de värsta av allt...... små minibläckfiskar i sin hela form..... med huvud tentakler å sugproppar....... över min döda kropp att något sådant skulle få komma innanför mina läppar, inte syrrans heller visade de sej =) en riktigt mysig dag å trötta ben å jättehärligt å hur bra som helst =) ja e så glad att vi har våran lilla tradition å kommer iväg.

tjejmilen kan man ju springa av olika anledningar...... dels e de ju en utmaning..... de e visserligen inte så långt men efter ett gäng ungar å några år på nacken så blir de faktiskt lite utmaning =)

men de e inte för utmaningen vi gör de...... nääää syrran gör de för medaljen (å nummerlappen me tror ja men de e min personliga lilla tanke tihi) å jag gör de för t-shirten =) de e ju inte så ofta ja använder dom men de e roligt att ha dom bara liksom hahaha jaaa ja vet att ja e vriden.... thäts mi!! ja sparar även på vårruset tröjorna om någon undrar =).

tyckte de gick bra som faan iår.... visserligen var ja stum upp till ljumskarna från 2,5 km men de gick bra ändå, syrran som har koll på tiden (å allt annat me när vi e i storstan) sa att vi bättrade tiden 16 min från sist... å de e ju bra me tanke på den bristande träning som ja legat i. å nu ska ja ta mej i kragen å ge mej ut i tid..... nästa år har vi en plan! 57 min max! å designade tröjor me reklam å då får man faaan inte ligga på latsidan vara rödflossig å ha mjälttugg =)
vi höres pussgrodor

2 kommentarer:

  1. Haha min goa syster vill bara tala om att det är 355 dagar tills Tjejmilen 2010 går av stapeln, har du börjat träna än? Eller tänker du ta shoppingdagen i Stockholm som träning då med ;)

    SvaraRadera
  2. hahaha du räknar allvarligt dagarna syster......
    ohhh nnu blev de press här...... =)
    shoppingdagen ställde bara till me besvär för den sakens skull =)
    men ja ska ligga i syster, jajjamän.....

    SvaraRadera